![logo-trondheim-estetiske-senter-botox-fillers-trondheim.png](https://static.wixstatic.com/media/14d331_b7ece5fa8b4749d88b6223cb777fe314~mv2.png/v1/fill/w_189,h_189,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/14d331_b7ece5fa8b4749d88b6223cb777fe314~mv2.png)
Markedsføringsveileder
Myndighetenes retningslinjer for markedsføring
Digital markedsføring fra Trondheim Estetiske Senter er i henhold til Legemiddelloven, legemiddelforskriften, helsepersonelloven, markedsføringsloven, forskrift om markedsføring av kosmetiske inngrep, forskrift og lov om medisinsk utstyr.
Vi markedsfører aldri til barn under 18 år da dette spiller på sosial usikkerhet, dårlig selvtillit eller bidrar til kroppspress. Vi har konkrete prosedyrer innen vår digitale markedsføring som forhindrer dette. Vi unngår all henvisning til bruksområder som er spesielt aktuelle for unge.
Vår markedsføring er tuftet på realistiske forventninger og påregnelige resultater innen kosmetiske inngrep. Den er nøktern, saklig samt reflekterer forsvarlige behandlingsmetoder. Våre kunder blir opplyst om eventuelle uheldige skader og bivirkninger gjennom vårt system for pasientsamtykke som gjennomføres før behandling.
Reseptpliktige legemidler
Vi markedsfører aldri reseptpliktige legemidler mot allmenheten. Disse legemidler benyttes av våre spesialiserte behandlere, leger samt medisinske fagfolk, og blir aldri videresolgt til kunde.
Medisinsk utstyr
Vi markedsfører aldri medisinsk utstyr utenfor godkjente bruksområder, som spesifisert i produsentens bruksanvisning.
Regelomfatning
Innlegg, stories, direktesendinger, annonser, navn, bio og annet på sosiale medier og nettsider som kan knyttes til markedsføring.*
*Søkeoptimalisering (SEO) eller "organisk" trafikk inn til vår nettside omfattes ikke av disse reglene, da det er utenfor vår kontroll hvordan bla. Google crawler / scanner vår nettside mtp. relevante søkeord / nøkkelord. Dette inkluderer også landingssider vi benytter i vår digitale markedsføring.
Våre behandlingsformer
Vi villeder aldri allmenheten med uriktige eller overdrevne opplysninger om våre behandlingsformer. Vår markedsføring hverken tillegger eller skaper feilaktige inntrykk av funksjoner, egenskaper eller potensial/evne til våre behandlinger. Vi vil aldri foreslå en annen bruk av legemidler enn hva som er spesifisert i produsentens bruksanvisning.
Vi benytter aldri før- og etterbilder i vår markedsføring, heller ikke negative verdiladede begreper som kan skape fordommer mot normale kroppsvariasjoner.
Merking av reklame i sosiale medier
Betalt digital markedsføring merkes tydelig av aktuelle annonseplattformer når vi markedsfører våre tjenester mot allmenheten.
Markedsføring på TikTok
Vi markedsfører aldri på TikTok sin annonseplattform da vi ikke kan kontrollere målgruppers aldersgrenser med stor nok nøyaktighet.